Bildungswissenschaft.info -- Zettelkasten

Karteikarten

Karte 340.1 ZitierfähigMeaningful learning - cognitive processing2014-12-05




Meaningful learning requires that the learner engage in substantial cognitive processing during learning, but the learner’s capacity for cognitive processing is severely limited. Instructional designers have come to recognize the need for multimedia instruction that is sensitive to cognitive load (...). A central challenge facing designers of multimedia instruction is the potential for cognitive overload—in which the learner’s intended cognitive processing exceeds the learner’s available cognitive capacity.








Quelle: (S. 43)        
Zitiert in:         Andere Karten der Quelle


Siehe auch: e-Learning; Kompetenz; Kompetenzentwicklung; Last!Kognitive; Kognition; ;
Kollokationsgraphen:e-Learning; Kompetenz; Kompetenzentwicklung; Last!Kognitive; Kognition; ;
Literatur:e-Learning; Kompetenz; Kompetenzentwicklung; Last!Kognitive; Kognition; ;

<-- LaTeX-Code Bearbeiten Bibliographieeintrag (Text) -->


Startseite Neue Karte
Autor: Stefan Schumacher, Stefan.Schumacher [at] Bildungswissenschaft [dot] info
$Id: karteikarte-anzeigen.pl,v 1.20 2018/04/11 09:46:42 stefan Exp $
$Id: global_includes_zk.pm,v 1.11 2011/04/10 13:39:05 stefan Exp $
Impressum

(Anzeige) Mehr zu mir auf meiner Agenturseite: Kaishakunin.com